Kirjeldus
Kuidas töötab veniv (kineetiline) puksiirköis?
Veniva puksiirköie kasutamine on tõhus viis sõidukite ohutuks ja efektiivseks pukseerimiseks keerulistel maastikel. Selle valimisel tuleb arvestada mitmete teguritega, sealhulgas köie venivus, katkemiskoormus ja pikkus, et tagada köie sobivus konkreetseks pukseerimisülesandeks.
Eriti suur kasu on
- Keerulistes tingimustes, kus pinnakatte ja ratta vahel hõõrdejõud väga väike (jäine, pori ,märg rohi) ning vaja on tõmmata hooga.
- Pukseeritav või pukseerija ei ole kogenud ning tekivad ebameeldivad jõnksatused mis võivad ka lõhkuda sõiduauto käigukasti.
Kineetiline puksiirköis on valmistatud nailonist (polüamiidist), mis tagab köiele kõrge venivuse (~30%) ja vastupidavuse.
Köie Omadused ja Kasutamine:
Venivus: Veniva puksiirköie peamine omadus on selle venivus, mis võib ulatuda kuni 30% -ni. See venivus võimaldab köiel absorbeerida ja vabastada kineetilist energiat, aidates sõidukeid välja tõmmata ka rasketes tingimustes, nagu jäine, porine või märg rohi. Kuna kasutatakse Kineetilist energiat, on võimalik väiksema sõidukiga tõmmata välja ka oluliselt suurem sõiduk. Näiteks ATV-ga maasturit.
Pukseerimisel tekkivad jõud: Erinevalt trossist või linttropist, ei teki veniva puksiirköie kasutamisel pukseerimise alustamisel tugevat jõnksatust. See vähendab ohtu, et pukseerimine kahjustaks sõidukeid.
Katkemiskoormused ja Köie Valik: Oluline on valida õige puksiirköis, arvestades sõidukite massi ja potentsiaalset tõmbejõudu. Katkemiskoormused varieeruvad sõltuvalt köie diameetrist, mis tuleks valida vastavalt vajadusele.
Katkemistugevus peaks olema vähemalt 2-3x rohkem kui pukseeriva või pukseeritava sõiduki mass. Liiga jämedat ei ole ka mõtet vötta kuna vastasel juhul see ei veni.
Meie 8t katkemistugevusega köis katab ära N1 ja M1 sõiduautod, maasturid ja kaubikud, millega tohib sõita B kategooria juhilubadega.
Köie Pikkus: Köie pikkuse valik sõltub sellest, kui lähedale abistav sõiduk saab enamasti läheneda või mis oludes pukseeritakse. Näiteks linnas või kitsastel metsateedel lühem 6m köis parem, sest ruumi on vähe.
Pikemalt pukseerides, näiteks maanteel, on pikem köis parem kuna annab juhtidele rohkem reageerimisaega.
90% juhtudest on 6m köis õige valik. Kuna on niigi terve meetri pikem kui enamlevinud puksiirköied.
Kineetiline Pukseerimine:
Kineetiline pukseerimine eelab elastset köit, mis on loodud energia salvestamiseks ja järkjärguliseks vabastamiseks. See on nagu kummipaela efekt, kus köis venib ja tõmbab kinni jäänud sõiduki vabaks. Kineetilised köied sobivad suurepäraselt keerulistesse oludesse, nagu pori, liiv või lumi, kus on vaja lisajõudu sõiduki vabastamiseks.
Staatiline Tõmbamine:
Staatiline tõmbamine kasutab staatilist rihma, paela, trossi, kette vms, mis ei veni. Need sobivad paremini lihtsamates olukordades, kus on vaja otsest ja järjepidevat tõmmet. Pael tõmmatakse pingule ja tõmmatakse ühtlaselt. Staatilised rihmad on ideaalsed olukordades, kus on vaja sõidukit stabiilselt ja kontrollitult liigutada, nagu tasasel pinnasel või teel tõmbamine.
Staatilised nöörid, paelad, ketid, trossid on OHTLIKUD kineetiliseks (hooga) tõmbamiseks!
Kineetiline nöör sobib ka staatiliseks tõmbamiseks. Köis pinugle ja rahulik kiirendamine.
Kuidas kasutada?
Kineetilise puksiirköie kasutamine on lihtne protsess, kuid nõuab täpsust ja ohutusnõuete järgimist. Siin on samm-sammuline juhend kineetilise puksiirköie kasutamiseks:
- Kontrolli köis: Enne kasutamist kontrollige puksiirköit vigastuste ja kulumise osas. Veenduge, et köis oleks terve ja usaldusväärne. Ära kasuta köit, mis tundub vigastatud!
- Köie Kinnitamine: Kinnitage ettenähtud kinnituspunktide külge ja veendu kinnituspunktide tugevuses.
- Ohutu Vahemaa: Veenduge, et köie pikkus oleks piisav, et luua ohutu vahemaa kahe sõiduki vahele. See aitab vältida võimalikku kokkupõrget.
- Pukseerimise Alustamine: Kineetiline pukseerimisköis ei pea olema pingul pukseerimise alustamisel. Kuid võib olla.
Kinni jäänud sõiduki välja tõmbamiseks on piisav <8kmh. Kui ühest tõmbest ei piisa, korda. - Pukseerimise Lõpetamine: Pärast edukat pukseerimist veendu, et köis on lõtv ja vabastage see sõidukite küljest. Kontrollige mõlemaid sõidukeid ja puksiirköit kahjustuste suhtes.
- Köie Hoiustamine: Pärast kasutamist hoidke puksiirköit kuivas ja puhtas kohas, eemal otsesest päikesevalgusest ja kemikaalidest.
!NB!
- Enne köie kasutamist veendu kinnituspunktide tugevuses.
- Ära tee köie sisse sõlmi, need vähendavad köie tugevust.
- Ära kasuta köit, kui see tundub vigastatud
- Vältida teravate servadega kokkupuudet
Kuidas on Kineetiline Puksiirköis Parema Valik Kui Staatiline?
Kineetiline puksiirköis on parem valik olukordades, kus on vaja kiiret ja jõulist reageerimist. See on kasulik keerulistes oludes, kus traditsioonilised meetodid ei pruugi töötada. Kineetiliste köite elastsus aitab vähendada sõidukitele tekitatavat koormust ja kahju, muutes sõidukite taastamise turvalisemaks ja efektiivsemaks. Pealegi, kineetilised köied on mitmekülgsemad ja suudavad kohaneda erinevate olukordadega, pakkudes laiemat kasutusala võrreldes staatiliste rihmadega.
Kokkuvõttes sõltub õige varustuse valik olukorrast ja vajadusest. Kineetiline puksiirköis pakub paindlikkust ja jõudu keerulistel maastikel, samas kui staatiline rihm on ideaalne stabiilsemateks ja kontrollitud taastamisteks. Oluline on valida õige varustus vastavalt olukorrale ja tagada ohutus pukseerimisel.
Jaano (toote omanik) –
Igati soliidne ja toekas köis!
Kallo Keelmann (toote omanik) –
Ei ole veel köit kasutanud, aga tundub küll olevat täpselt see, mis vaja.
Martti Lukki (toote omanik) –
Köis väga hea
Aarne Vesi (toote omanik) –
Eelkõnelejatega nõus – tõesti imeline köis. Audi A6´ga teeäärsest lumevallist 3,5 tonni kaaluv maastur välja tõmmata polnud mingi probleem. Ja seda ilma autosid lõhkumata!
Tegin ka väikese videojupi: https://www.youtube.com/watch?v=vmHRPtX2Crw